Header background

Stāsti medijos

Panorāma: EMU skola – rīks skolēnu labsajūtas noteikšanai

Latvijas skolās trūkst atbalsta personāla. Lai gan nav pieejamu oficiālu datu, mūsu ziņu dienesta un Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centra “Re:Baltica” kolēģu aprēķini liecina, ka šādu speciālistu trūkst aptuveni trešdaļai skolu. Turklāt šīs vakances nav viegli aizpildīt, jo skolas ne visiem šķiet pievilcīga darbavieta. Taču ir rīki, kā izlīdzēties, ja nepieciešams palīdzēt emocionālās vai mācīšanās grūtībās nonākušiem bērniem. Kādi tie ir, turpina Ilze Vēbere.

Latvijas Radio 1: «EMU skola»: digitāli nosaka bērnu psihoemocionālo stresu, māca to samazināt

Tikai pusei skolēnu ir sabalansēts mācību režīms, bet gandrīz trešdaļa skolēnu ir pārslogoti, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas un fonda “Plecs” īstenotā pilotprojekta “EMU skola” rezultāti. Secināts, ka bieži stresu izjūt skolēni ar labām sekmēm, bet nereti viņu emocionālās grūtības gan skolotāji, gan vecāki pamana novēloti, raidījumā “Ģimenes studija” pauž projekta “EMU skola” īstenotāji.  

Izglītības un zinātnes ministrija: Digitālais atbalsta rīks “EMU: Skola” guvis lielu skolotāju atsaucību

“EMU: Skola” – PLECS izstrādātais bērnu emocionālo vajadzību digitālais atbalsta rīks skolotājiem – Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) atbalstītajā 15 izglītības iestāžu pilotprojektā pierādījis savu noderīgumu un guvis lielu skolotāju un direktoru atsaucību. Aizpildot anketas, pilotprojektā iesaistījušies vairāk nekā 67% attiecīgo izglītības iestāžu bērnu un jauniešu un 75% vecāku, kā arī 277 klašu audzinātāju, ļaujot novērtēt gandrīz 5400 bērnu emocionālās vajadzības.

Ģimenes studija: EMU skola var palīdzēt agrīni pamanīt skolēnu emocionālās problēmas

Tikai pusei skolēnu ir sabalansēts mācību režīms, bet gandrīz trešdaļa skolēnu ir pārslogoti, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas un fonda “Plecs” īstenotā pilotprojekta “EMU skola” rezultāti. Secināts, ka bieži stresu izjūt skolēni ar labām sekmēm, bet nereti viņu emocionālās grūtības gan skolotāji, gan vecāki pamana novēloti. Kas ir EMU skola un kā tā var palīdzēt agrīni pamanīt skolēnu emocionālās problēmas, stāstām Ģimenes studijā. Skaidro un iepazīstina kustības “Plecs” vadītājs Jānis Erts, Pusaudžu psihoterapijas centra vadītājs, bērnu psihoterapijas speciālists Nils Sakss Konstantinovs un Liepājas Raiņa 6.vidusskola direktors Kārlis Strautiņš. Viņa vadītā skolā bija viena no 15, kas pavasarī iesaistījās pilotprojektā. Ierakstā par līdzdalību proejtā stāsta arī šīs skolas skolotāja Sigita Stefana un skolniece Liene.

Mammamuntetiem.lv: “EMU:Skola”  – skolēnu emocionālās pašsajūtas un vajadzību uzraugs

Fonds “Plecs” kopā ar sadarbības partneriem radījuši “EMU:Skola” – mūsdienīgu, digitālu atbalsta rīku, kas ļauj skolai sekot līdzi savu skolēnu emocionālajai pašsajūtai un vajadzībām. Šī sistēma sniedz arī skolotājam un skolas atbalsta personālam praktiskus ieteikumus bērna un klases atbalstam.

Re-Baltica: Kad iedegās sarkanā lampiņa

Pandēmija Liepājas 10.vidusskolas skolniecei Elizabetei (17) it kā iesākās labi. Jau tā labās atzīmes pat nedaudz uzlabojās, bet otrajā semestrī bija slikti. Ne ar atzīmēm, bet viņu pašu. Neko negribējās darīt. Bija apnicis sēdēt mājās. Elizabete ir klusa un apzinīga, vienmēr visu izdara laikā, bet tā turpināt kļuva arvien grūtāk. Neraksturīgi sev viņa darbus iesniedza pēdējā brīdī. Tas radīja papildu stresu. Pārdzīvoja, ja redzēja, ka skolotājs nav atvēris nosūtīto mājas darbu, uztraucās par atzīmi. Reizēm mājas darbu bijis pārāk daudz. Dienās, kad mammai maiņu darbā bija brīvdienas, viņa meitai pienesa ēdienu turpat pie datora. Citreiz zvanīja no darba astoņos vakarā, bet meita joprojām mācījās.

Latvijas Radio 1: Latvijā teju trešdaļa skolēnu jūtas pārslogoti un izjūt pārlieku stresu

Latvijā teju trešdaļa skolēnu jūtas pārslogoti un izjūt pārlieku stresu, secināts Izglītības ministrijas un fonda “Plecs” īstenotā pilotprojektā.

Pilotprojektā 15 skolās testēja digitālu atbalsta rīku audzināšanas darbā “EMU:Skola”. Tajā notika skolēnu, vecāku un skolotāju elektroniska anketēšana.

Panorāma: Latvijā 28 skolās bērnu emocionālo labsajūtu mēra digitāli

Latvijā jau 28 mācību iestādēs izmanto digitālo rīku “EMU: Skola”, lai mērītu skolēnu labsajūtu un laikus noteiktu iespējamo emocionālo pārslodzi, stāstīja fonda “Plecs” vadītājs Jānis Erts. Mērījumus veic, elektroniski anketējot skolēnus, vecākus un skolotājus.

Santa.lv: 30% skolēnu ir pārslogoti un izjūt pārlieku stresu

PLECS izstrādātais digitālais atbalsta rīks audzināšanas darbā EMU: Skola no 2021. gada februāra līdz jūlijam tika testēta 15 Latvijas izglītības iestādēs. Pilotprojektā piedalījās vairāk nekā 4600 skolēnu un 4700 vecāku, kā arī 342 pedagogu un gandrīz 100 skolu direktoru un atbalsta personāla.

Latvijas Avīze: Uz skolu ar prieku

Tikai pusei skolēnu ir sabalansēts mācību režīms, bet gandrīz trešdaļa skolēnu ir pārslogoti, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) un fonda “Plecs” īstenotā “EMU: Skola” pilotprojekta rezultāti. Secināts, ka bieži vien lielāku stresu izjūt skolēni ar labām sekmēm, tāpēc nereti viņu emocionālās grūtības gan vecāki, gan skolotāji pamana novēloti. Jānis Erts, fonda “Plecs” vadītājs, viedokli par šo tēmu paudis savā rakstā (publicējam saīsināti), bet “Latvijas Avīze” ministrijai vaicāja, kādi praktiski soļi tiks sperti, lai situāciju uzlabotu.

Liepāja.lv: Noslēdzies pilotprojekts par Liepājas skolēnu emocionālo veselību

Covid-19 pandēmija un attālināto mācību process jau šobrīd ir ietekmējis skolēnu emocionālo veselību. Ja skolas ikdienā ierastā situācijā problēmjautājumus iespējams pamanīt laikus, tad attālinātā mācību procesa laikā izvērtēt skolēnu labbūtību bija sarežģīti. Tika novērots, ka skolēniem ir problēmas ar mācībām, ko ietekmē garastāvokļa svārstības vai citas emocionālās veselības grūtību izpausmes. Lai to laicīgi pamanītu, nodibinājums Fonds PLECS ir radījis digitālu rīku EMU:Skola, kuru kā pilotprojektu izmantoja arī Liepājas skolas.